lördag 11 augusti 2012

Kära vänner, det är tillåtet att kommentera psalmerna!

Hej allihop! Jag har fått mycket respons på mina psalmsajter "vid sidan av". Betydligt mindre i själva kommentarsfälten. Jag vet inte om ni tror att ni skulle "smutsa ner" rena, fina nätsångböcker ifall ni kommenterade? Tvärtom! Ni skulle berika dem! Och dessutom är de alla av ytterst provisorisk karaktär.

En av mina förhoppningar när jag startade psalmsamlingarna på nätet var just att kommentarsmöjligheterna skulle ge många nya (eller gamla) synpunkter på psalmerna, eller helt enkelt små glimtar av vad en sång eller psalm kan betyda i människors liv. Och just på den punkten har jag inte blivit bönhörd ännu, trots att besökssiffrorna på sidorna är ganska goda. Jodå, enstaka kommentarer eller frågor har jag väl fått även den vägen, men det tillhör snarast undantagen.

Så jag ville bara säga: Välkomna att dela med er av synpunkter och erfarenheter kring psalmerna! I mån av kunskaper och förstånd kan jag kanske även försöka besvara ev. frågor - eller också kan kanske andra läsare besvara dem?

Vänliga hälsningar från psalmboksredaktören

Inga kommentarer: